Photobucket

lørdag 3. september 2011

Norsk Fadderuke vs. Latvisk

Hei!

Nå nærmer det seg slutten på vår latviske "fadderuke". Egentlig blir det vel kanskje litt feil å kalle det fadderuke ettersom at vi ikke har faddere. Vi nordmenn velger likevel å kalle det for dette. Her nede blir det byvandring med x antall pub- og cafèbesøk(!) om kveldene, soling på stranden om formiddagene og ellers ganske så late dager. Helt perfekt etter min smak! Vi har dessuten alle forutsetninger for å bli godt kjent, noe som er viktig siden vi gjerne ikke får den anledningen når vi tar fatt på vårt lange og tidskrevende studie. Før den tiden begynner koser vi oss sammen i de varme sensommerdagene her i Riga! I dag var det 32 grader i skyggen da klokken slo 13.00. Ikke gale for å være September! Hjemme regnet det visstnok som vanlig. Det er mye jeg savner med Norge, men været er kanskje ikke en av dem?

Etter dagens strandbesøk kan jeg med sikkerhet si at Riga er en by som kan by på litt av alt, rett og slett. Her finner man alt fra gammel, nydelig arkitektur, museumer som kan mette enhver nyskjerrighet og interesse, historiske bygninger av alle slag - både gamle og faktisk av mer moderne art. Uansett hvilke formål eller ønsker man har i ferien, kan virkelig Riga dekke de aller fleste! Kan ikke forstå hvorfor ikke flere Nordmenn reiser hit på ferie...

Jeg har forresten vært så heldig å få eposter med spørsmål om medisinstudiet og forberedelsene til dette. Disse tenker jeg å svare på i ett innlegg som postes om ikke så altfor lenge! Send gjerne flere spørsmål, jeg skal med glede svare så godt som jeg kan!

I morgen blir det nok et strandbesøk, etterfulgt av parade i Rigas gater for oss. Det blir spennende! Får vel legge frem både bikini og legefrakken, så er vi klar for morgendagen!



Ar labu nakti!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar