Photobucket

fredag 2. september 2011

Registrering, studentkort og første møte med klassen!

Hei!

Det har vært en uke med mye forskjellig på timeplanen. Onsdag kom venninnen min fra Oslo, som flyttet inn i en av naboleilighetene mine. Veldig kjekt og ikke minst, praktisk, å ha en medstudent som nabo!

Torsdag reiste vi til fakultetet for å registrere oss. Det var en relativt rask prosess - kun et par signaturer skulle til. Deretter bar det til hovedfakultetet hvor vi skulle ta bilde til studentkortene våre.


-hovedbygningen til universitetet

Fredag var det møte for de nye medisinstudentene. Da fikk vi møte våre nye medstudenter. Det virker som en veldig grei gjeng! Jeg kom i gruppe 1, noe jeg håpet på! Vi er delt i to ulike grupper i de praktiske timene - kjemi og anatomi. Gruppe 1 hadde den timeplanen som passet meg best, så jeg er kjempefornøyd med grupperingen! Jeg kom forøvrig også i gruppe med de to andre norske jentene i klassen.

I morgen blir det litt anatomilesing, før det blir parade i gamlebyen på søndag. Det er tradisjon her i Riga å ha parade for de nye studentene ved University of Latvia. Da er alle de 22 fakultetene ved LU representert. Medisinstudentene stiller i legefrakk og med en sykehusseng som blir kjørt rundt i byen! Blir spennende! Deretter blir det fest på byn for de som ønsker det - i følge tradisjonen varer denne til 6. morgenen etter (les: mandag morgen, første skoledag) - tror det blir ett stykk missfornøyd celle biologi professor om studentene følger tradisjonen. Jeg for min del satser på en god nattssøvn - ikke lurt å gjøre professoren irritert under første leksjon!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar